TARIKH : 07 MARCH 2024

MASA : 09.30 A.M -01.30 P.M

PESERTA : USAHAWAN

 

OBJEKTIF:

Membantu usahawan yang menjadikan platform SHOPEE sebagai tempat berniaga, mendapat pendedahan yang lebih tentang cara-cara pemasaran dan juga promosi dalam berniaga di SHOPEE.

 

AKTIVITI:

1. Perkenalan tentang kelebihan membuat akaun shopee affiliate.

2. Membuka akaun perniagaan di shopee.

3. Mendedahkan cara affiliatekan perniagaan.

 

Gambar Disini

 

TARIKH : 06 MARCH 2024

MASA :9.30 A.M -12.30 P.M

PESERTA : USAHAWAN

 

OBJEKTIF :

Memnyampaikan maklumat untuk membantu usahawan meningkatkan kualiti dalam pemasaran dengan cara memperkenalkan platform Ai yang kini memberi kemudahan dalam menghasilkan tesk, gambar, pembentangan dan juga video

 

AKTIVITI:

1. Memperkenalkan kelebihan AI

2. Menyampaikan maklumat tentang penggunaan Ai.

3. Memberi perkenalan dengan aplikasi Ai dengan cara melakukan aktiviti cara menghasilkan ayat menggunakan Ai.

 

Gambar Disini

TARIKH : 03 MARCH 2024

MASA : 2.00 P.M -02.30 P.M

TEMPAT : NaDi Kampung Bawah Gunung

 

ADVOKASI KLIK DAN BIJAK : BULI SIBER

 

OBJEKTIF: 

Mendedahkan kepentingan isu keselamatan dalam penggunaan media massa. 

 

AKTIVITI:

1. Memperkenalkan fungsi NaDi.

2. Menyampaikan kepentingan penggunaan media massa.

3. Menjelaskan keburukkan media massa.

4. Mendedahkan ilmu pengetahuan dalam menjadikan platform media massa sebagai tempat yang mendatangkan faedah.

 

TARIKH : 03 MARCH 2024

MASA : 2.30 P.M -3.00 P.M

TEMPAT : NaDi Kampung Bawah Gunung

 

STEAM IOT : KLIK DAN BIJAK QUIZ

 

OBJEKTIF:

Memastikan maklumat yang disampaikan difahami.

 

AKTIVITI:

1. Memberi link kuiz online KDB

2.Menetapkan soalan yang perlu diselesaikan.

3.Memastikan soalan yang diberi dijawab dan difahami.

 

TARIKH : 03 MARCH 2024

MASA : 03.00 P.M -04.00 P.M

TEMPAT : NaDi Kampung Bawah Gunung

 

STEAM IOT : JENGGA BLOCK

 

OBJEKTIF:

Meningkatkan kemahiran mengira dan daya berfikir pelajar dalam menyelesaikan masalah.

 

AKTIVITI:

1.Membahagikan kepada dua kumpulan

2. Menjelaskan jalan permainan yang dikehendakki

3. Mencatatkan markah.

 

TARIKH : 03 MARCH 2024

MASA : 04.00 P.M -04.30 P.M

TEMPAT : NaDi Kampung Bawah Gunung

 

STEAM IOT :QUIZZIZ ASAS SAINS

 

OBJEKTIF:

Memperkembangkan pengetahuan sains secara atas talian menggunakan platform kuiz.

 

AKTIVITI:

1.Membuka link.

2. Memilih mengikut GRED

3. Menjawab soalan yang dinyatakan dan markah akan diambil.

 

TARIKH : 03 MARCH 2024

MASA : 4.30 P.M -05.30 P.M

TEMPAT : NaDi Kampung Bawah Gunung

 

STEAM IOT : ROBOTIK HAND

 

OBJEKTIF:

Meningkatkan kemahiran pelajar dalam mengaktifkan cara berfikir dalam menyelesaikan masalah 

 

AKTIVITI:

1. Menyediakan peralatan 

2. Mendapat penjelasan dalam menyelesaikan tugasan.

3. Memberi jumlah masa dalam menyelesaikan tugasan

4. mengambil markah daripada hasil yang telah diselesaikan.

 

TARIKH : 03 MARCH 2024

MASA : 5.30 P.M -05.40 P.M

TEMPAT : NaDi Kampung Bawah Gunung

 

AWARD FOR PARTICIPANTS

 

OBJEKTIF:

Menarik minat dan meningkatkan pemikiran kreatif dalam menyelesaikan tugasan dan menceburkan diri dalam pelbagai aktiviti yang berfaedah.

 

AKTIVITI:

1. Pengumuman jumlah markah yang dikumpul setiap perserta

2. Menyampaikan hadiah bagi peserta yang mempunyai markah yang tinggi.

3. Memberikan saguhati kepada semua peserta.

 

Gambar Disini

TARIKH : 05 MARCH 2024

MASA :3.30 P.M -05.30 P.M

PESERTA : Pengetua Sekolah

 

OBJEKTIF:

Meyampaikan pengetahuan menggunakan platform atas talian dan memastikan maklumat yang dikemaskini lebih teratur.

 

AKTIVITI:

1. Membuka akaun gmail.

2. Klik link yang melibatkan pengisian data perguruan.

3. Mengajar cara memasukkan maklumat secara online.

 

Gambar Disini

 

TARIKH : 02 MARCH 2024

MASA : 11.30 A.M -12.30 P.M

PESERTA : Usahawan

 

OBJEKTIF :

Membantu usahawan mendapatkan semula akaun yang lupa kata laluan. Oleh itu, akaun tersebut perlu mengemakini semula kata laluan dengan menghubungkan soalan keselamatan dan juga nombor telefon yang digunakan untuk melindungi akaun.

 

AKTIVITI :

1. Menghubungkan akaun yang betul untuk dikemaskini.

2. Mengemaskini akaun.

3. Memasukkan nombor keselamtan 

4. Mengemaskini kata laluan baru.

 

Gambar DIsini