TARIKH : 07 MARCH 2024
MASA : 09.30 A.M -01.30 P.M
PESERTA : USAHAWAN
OBJEKTIF:
Membantu usahawan yang menjadikan platform SHOPEE sebagai tempat berniaga, mendapat pendedahan yang lebih tentang cara-cara pemasaran dan juga promosi dalam berniaga di SHOPEE.
AKTIVITI:
1. Perkenalan tentang kelebihan membuat akaun shopee affiliate.
2. Membuka akaun perniagaan di shopee.
3. Mendedahkan cara affiliatekan perniagaan.
TARIKH : 06 MARCH 2024
MASA :9.30 A.M -12.30 P.M
PESERTA : USAHAWAN
OBJEKTIF :
Memnyampaikan maklumat untuk membantu usahawan meningkatkan kualiti dalam pemasaran dengan cara memperkenalkan platform Ai yang kini memberi kemudahan dalam menghasilkan tesk, gambar, pembentangan dan juga video
AKTIVITI:
1. Memperkenalkan kelebihan AI
2. Menyampaikan maklumat tentang penggunaan Ai.
3. Memberi perkenalan dengan aplikasi Ai dengan cara melakukan aktiviti cara menghasilkan ayat menggunakan Ai.
TARIKH : 03 MARCH 2024
MASA : 2.00 P.M -02.30 P.M
TEMPAT : NaDi Kampung Bawah Gunung
ADVOKASI KLIK DAN BIJAK : BULI SIBER
OBJEKTIF:
Mendedahkan kepentingan isu keselamatan dalam penggunaan media massa.
AKTIVITI:
1. Memperkenalkan fungsi NaDi.
2. Menyampaikan kepentingan penggunaan media massa.
3. Menjelaskan keburukkan media massa.
4. Mendedahkan ilmu pengetahuan dalam menjadikan platform media massa sebagai tempat yang mendatangkan faedah.
TARIKH : 03 MARCH 2024
MASA : 2.30 P.M -3.00 P.M
TEMPAT : NaDi Kampung Bawah Gunung
STEAM IOT : KLIK DAN BIJAK QUIZ
OBJEKTIF:
Memastikan maklumat yang disampaikan difahami.
AKTIVITI:
1. Memberi link kuiz online KDB
2.Menetapkan soalan yang perlu diselesaikan.
3.Memastikan soalan yang diberi dijawab dan difahami.
TARIKH : 03 MARCH 2024
MASA : 03.00 P.M -04.00 P.M
TEMPAT : NaDi Kampung Bawah Gunung
STEAM IOT : JENGGA BLOCK
OBJEKTIF:
Meningkatkan kemahiran mengira dan daya berfikir pelajar dalam menyelesaikan masalah.
AKTIVITI:
1.Membahagikan kepada dua kumpulan
2. Menjelaskan jalan permainan yang dikehendakki
3. Mencatatkan markah.
TARIKH : 03 MARCH 2024
MASA : 04.00 P.M -04.30 P.M
TEMPAT : NaDi Kampung Bawah Gunung
STEAM IOT :QUIZZIZ ASAS SAINS
OBJEKTIF:
Memperkembangkan pengetahuan sains secara atas talian menggunakan platform kuiz.
AKTIVITI:
1.Membuka link.
2. Memilih mengikut GRED
3. Menjawab soalan yang dinyatakan dan markah akan diambil.
TARIKH : 03 MARCH 2024
MASA : 4.30 P.M -05.30 P.M
TEMPAT : NaDi Kampung Bawah Gunung
STEAM IOT : ROBOTIK HAND
OBJEKTIF:
Meningkatkan kemahiran pelajar dalam mengaktifkan cara berfikir dalam menyelesaikan masalah
AKTIVITI:
1. Menyediakan peralatan
2. Mendapat penjelasan dalam menyelesaikan tugasan.
3. Memberi jumlah masa dalam menyelesaikan tugasan
4. mengambil markah daripada hasil yang telah diselesaikan.
MASA : 5.30 P.M -05.40 P.M
TEMPAT : NaDi Kampung Bawah Gunung
AWARD FOR PARTICIPANTS
OBJEKTIF:
Menarik minat dan meningkatkan pemikiran kreatif dalam menyelesaikan tugasan dan menceburkan diri dalam pelbagai aktiviti yang berfaedah.
AKTIVITI:
1. Pengumuman jumlah markah yang dikumpul setiap perserta
2. Menyampaikan hadiah bagi peserta yang mempunyai markah yang tinggi.
3. Memberikan saguhati kepada semua peserta.
TARIKH : 05 MARCH 2024
MASA :3.30 P.M -05.30 P.M
PESERTA : Pengetua Sekolah
OBJEKTIF:
Meyampaikan pengetahuan menggunakan platform atas talian dan memastikan maklumat yang dikemaskini lebih teratur.
AKTIVITI:
1. Membuka akaun gmail.
2. Klik link yang melibatkan pengisian data perguruan.
3. Mengajar cara memasukkan maklumat secara online.
TARIKH : 02 MARCH 2024
MASA : 11.30 A.M -12.30 P.M
PESERTA : Usahawan
OBJEKTIF :
Membantu usahawan mendapatkan semula akaun yang lupa kata laluan. Oleh itu, akaun tersebut perlu mengemakini semula kata laluan dengan menghubungkan soalan keselamatan dan juga nombor telefon yang digunakan untuk melindungi akaun.
AKTIVITI :
1. Menghubungkan akaun yang betul untuk dikemaskini.
2. Mengemaskini akaun.
3. Memasukkan nombor keselamtan
4. Mengemaskini kata laluan baru.