TARIKH : 03 MARCH 2024

MASA : 2.00 P.M -02.30 P.M

TEMPAT : NaDi Kampung Bawah Gunung

 

ADVOKASI KLIK DAN BIJAK : BULI SIBER

 

OBJEKTIF: 

Mendedahkan kepentingan isu keselamatan dalam penggunaan media massa. 

 

AKTIVITI:

1. Memperkenalkan fungsi NaDi.

2. Menyampaikan kepentingan penggunaan media massa.

3. Menjelaskan keburukkan media massa.

4. Mendedahkan ilmu pengetahuan dalam menjadikan platform media massa sebagai tempat yang mendatangkan faedah.

 

TARIKH : 03 MARCH 2024

MASA : 2.30 P.M -3.00 P.M

TEMPAT : NaDi Kampung Bawah Gunung

 

STEAM IOT : KLIK DAN BIJAK QUIZ

 

OBJEKTIF:

Memastikan maklumat yang disampaikan difahami.

 

AKTIVITI:

1. Memberi link kuiz online KDB

2.Menetapkan soalan yang perlu diselesaikan.

3.Memastikan soalan yang diberi dijawab dan difahami.

 

TARIKH : 03 MARCH 2024

MASA : 03.00 P.M -04.00 P.M

TEMPAT : NaDi Kampung Bawah Gunung

 

STEAM IOT : JENGGA BLOCK

 

OBJEKTIF:

Meningkatkan kemahiran mengira dan daya berfikir pelajar dalam menyelesaikan masalah.

 

AKTIVITI:

1.Membahagikan kepada dua kumpulan

2. Menjelaskan jalan permainan yang dikehendakki

3. Mencatatkan markah.

 

TARIKH : 03 MARCH 2024

MASA : 04.00 P.M -04.30 P.M

TEMPAT : NaDi Kampung Bawah Gunung

 

STEAM IOT :QUIZZIZ ASAS SAINS

 

OBJEKTIF:

Memperkembangkan pengetahuan sains secara atas talian menggunakan platform kuiz.

 

AKTIVITI:

1.Membuka link.

2. Memilih mengikut GRED

3. Menjawab soalan yang dinyatakan dan markah akan diambil.

 

TARIKH : 03 MARCH 2024

MASA : 4.30 P.M -05.30 P.M

TEMPAT : NaDi Kampung Bawah Gunung

 

STEAM IOT : ROBOTIK HAND

 

OBJEKTIF:

Meningkatkan kemahiran pelajar dalam mengaktifkan cara berfikir dalam menyelesaikan masalah 

 

AKTIVITI:

1. Menyediakan peralatan 

2. Mendapat penjelasan dalam menyelesaikan tugasan.

3. Memberi jumlah masa dalam menyelesaikan tugasan

4. mengambil markah daripada hasil yang telah diselesaikan.

 

TARIKH : 03 MARCH 2024

MASA : 5.30 P.M -05.40 P.M

TEMPAT : NaDi Kampung Bawah Gunung

 

AWARD FOR PARTICIPANTS

 

OBJEKTIF:

Menarik minat dan meningkatkan pemikiran kreatif dalam menyelesaikan tugasan dan menceburkan diri dalam pelbagai aktiviti yang berfaedah.

 

AKTIVITI:

1. Pengumuman jumlah markah yang dikumpul setiap perserta

2. Menyampaikan hadiah bagi peserta yang mempunyai markah yang tinggi.

3. Memberikan saguhati kepada semua peserta.

 

Gambar Disini