Tarikh : 09 Oktober 2023
Masa : 10.30 Pagi - 12.30 Tengah Hari
Peserta : 10 orang (Pusat Pemulihan Dalam Komuniti)
Objektif:
Memberi tunjukajar kepada pelajar dalam penggunaan komputer, keyboard dan mouse dengan betul.Memahirkan mereka menaip menggunakan laman web game matematik supaya mereka dapat mengetahui tahap kecekapan mereka mengira dan menaip.Selain itu, pembelajaran ini dapat meningkatkan fokus pelajar dalam menyelesaikan soalan dalam waktu yang diberi.
Aktiviti :
1. Pengenalan komputer, mouse dan keyboard
2. Mengetahui komponen-komponen komputer
3. Menaip semula perkataan yang dipaparkan dalam permainan online.
4. Belajar mengira mengikut gambar yang diberikan dalam permainan matematik.
5. Memperkenalkan asas matematik seperti penggunaan +,-, x, / (tambah, tolak, darab, dan bahagi)
Tarikh : 07 Oktober 2023
Masa : 08.30 Pagi - 06.30 Petang
Peserta : Usahawan NCER
Objektif :
Membantu usahawan dalam menghasilkan gambar produk yang berkualiti dan membantu usahawan menjalankan periklanan produk yang lebih menarik dalam mempromosikan kepada pembeli dan pengguna.
Aktiviti:
1) Membuka akaun gmail
2) Memperkenalkan aplikasi yang mampu memberi kualiti yang lebih baik kepada gambar produk.
3) Menjalankan aktiviti untuk usahawan menghasilkan sendiri gambar yang berkualiti dalam pantauan.
4) Memberi penerangan secara jelas dalam pemasaran dari segi gambar digital yang mampu meningkatkan pasaran produk usahawan.
Masa : 08.00 Pagi - 01.00 Petang
Peserta : PELAJAR SEKOLAH MENENGAH
Objektif :
Meningkatkan kecekapan pelajar dalam menyelesaikan puzzle dan fokus pelajar dapat ditingkatkan
.
Aktiviti :
1. Pengenalan tentang jalan permainan.
2. Memberi tunjuk ajar dalam menyelesaikan permainan
3. Menyediakan tablet bagi pelajar menyelesaikan puzzle
Tarikh : 05 Oktober 2023
Masa : 03.30 Petang - 05.00 Petang
Peserta : Seorang
Objektif :
Membantu dalam mempertingkatkan kemahiran penggunaan komputer dan microsoft office.
Aktiviti:
1) Membuka akaun gmail
2) Menaip surat
3) Memasukkan spacing dan numbering
Masa : 08.00 Pagi - 01.00 Petang
Peserta : PELAJAR SEKOLAH MENENGAH
Objektif :
Meningkatkan kemahiran dan kreativiti pelajar dalam menghasilkan lukisan doodle.
.
Aktiviti :
1. Pengenalan tentang menghasilkan doodle.
2. Memberi tunjuk ajar dalam melakarkan doodle
3. Menyediakan bag totebag bagi setiap pelajar
4. Menilai doodle hasil terbaik daripada kreativiti pelajar.