TARIKH : 06 AUGUST 2024

MASA : 10.00 PAGI - 10.30 PAGI

 

OBJEKTIF:

Pengenalan pembelajaran yang diberikan kepada golongan khas daripada PPDK sungai Limau turut sedikit sebanyak meningkatkan kemahiran diri dalam aktiviti fizikal dan kemahiran ilmu teknologi. Selain itu, kreativiti pelajar juga dapat ditingkatkan melalui aktiviti yang melibatkan cara penyelesaian masalah dan juga kreatif dalam menghasilkan sesuatu.

 

AKTIVITI:

1.Menyampaikan fungsi penggunaan keyboard dan tetikus komputer.

2.Memberi pendedahan dalam penyelesaikan masalah dengan cara yang lebih kreatif dalam menghasilkan sesuatu.

3. Menyusun atur aktiviti bagi mengajari pelajar mengurus masa aktiviti.

Gambar Disini

 

TARIKH : 06 AUGUST 2024

MASA : 10.30 PAGI - 11.30 PAGI

 

OBJEKTIF:

Memberikan pendekatan kepada pelajar khas dalam memahami asas microsoft power point. Kemahiran teknologi pada masa kini tiada batas umur atau hak spesifik kepada orang normal sahaja, oleh itu golongan PPDK turut kami dedahkan dengan penggunaan asas microsoft yang akan membantu mereka pada masa akan datang.

 

AKTIVITI:

1. Memberi penjelasan ringkas cara menghasilkan bendera menggunakan POWER POINT.

2. Menggunakan tool yang tersedia dalam bentuk SHAPE untuk membentukkan bendera.

3. Memasukkan warna mengikut task yang diberi.

Gambar Disini

 

TARIKH : 06 AUGUST 2024

MASA : 11.30 PAGI - 11.45 PAGI

 

OBJEKTIF:

Membantu memberi peluang kepada pelajar PPDK ini memikirkan cara penyelesaian masalah yang lebih kreatif bagi memastikan susunan blok tersebut tidak runtuh.

 

AKTIVITI:

1. Memberi tutorial cara permainan dijalankan.

2. Menjelaskan secara mudah dalam menyelesaikan permainan dan penentukan pemenang.

Gambar Disini

 

TARIKH : 06 AUGUST 2024

MASA : 11.45 PAGI - 12.15 PAGI

 

OBJEKTIF:

Membantu pelajar mempunyai daya saing dalam penyelesaian permainan.

 

AKTIVITI:

1. Memberi penjelasan permainan.

2. Membantu dalam membahagikan kumpulan

Gambar Disini

 

TARIKH : 06 AUGUST 2024

MASA : 12.15 PAGI - 12.30 PAGI

 

OBJEKTIF:

Memahirkan daya ingatan pelajar dalam menyusun atur mengikut gambaran sebelum.

 

AKTIVITI:

1. Memberitahu cara bermain.

2. Menyatakan gambaran yang perlu diselesaikan.

3. Merekod masa yang digunakan untuk menyelesaikan permainan.

Gambar Disini