TARIKH : 27 Januari 2024
MASA : 09.30 A.M -01.30 P.M
PESERTA : Pelajar Sekolah Kebangsaan SIONG
KLIK DAN BIJAK
OBJEKTIF :
Menyampaikan pengetahuan secara meluas kepada pelajar sekolah rendah tentang kewujudan fungsi KLIK DAN BIJAK dalam penggunaan platform secara online.
AKTIVITI:
1. Menyampaikan maklumat tentang KLIK DAN BIJAK
2. Memperkenalkan keburukkan dan kebaikkan penggunaan platform online
3. Menjalankan aktiviti kuiz.
SOFTSKILL - CONTINUE THE DOT
OBJEKTIF :
Meningkatkan deria motor tangan kanak- kanak dalam menyelesaikan aktiviti.
AKTIVITI
1. Memberi cara menyelesaikan aktiviti
2. Memastikan aktiviti dijalankan dengan baik.
3. Memilih hasil aktiviti yang paling kemas untuk diberikan penghargaan
SOFTSKILL - CUP STACKING
OBJEKTIF:
Kemahiran ini menggunakan daya pemikiran yang kreatif bagi menyelesaikan aktiviti dengan menyelesaikan masalah yang tidak membenarkan peserta menyentuh cup.
AKTIVITI :
1.Menyampaikan cara menyelesaikan aktivti
2. Syarat - syarat bermain diperjelaskan
3. Mengumpulkan dua kumpulan bagi mewujudkan persaingan sihat.
E LEARNING - FAST TYPING
OBJEKTIF:
Meningkatkan pembelajaran menaip secara pantas
AKTIVITI:
1. Menyampaikan syarat -syarat bermain
2. Memberi task untuk menaip
3. Menetapkan masa menaip
ELEARNING - KIDS MATH CHALLENGE
OBJEKTIF:
perainan matematik secara online
AKTIVITI:
1. menggunakan tablet
2. menjalankan pengiraan secara online
E LEARNING - ONLINE COLOURING
OBJEKTIF:
Memberi pengenalan warna dalam pendidikan secara online kepada kanak- kanak.
AKTIVITI:
1. Menggunakan tablet
2. Memberi task gambar yang perlu diwarnakan
STEAM IOT - JENGGA CHALLEGE